مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 14:072022-07-04اقتصادي

ببینید| سانسور با سینمای پلیسی چه کرد؟ / سرقت در سینمای ایران


سرقت در واقعیت با آن چه در سینمای ایران می بینید تفاوت دارد.

چرا همیشه در فیلم های پلیسی ایران، سارقان به سزای عمل شان می رسند ولی در واقعیت نه؟ - عصر ایران؛ سبا حیدرخانی - با شنیدن خبر دزدی از بانک ملی ایران، احتمالا تصاویری شبیه به فیلم های مشهوری با موضوع سرقت به ذهن شان خطور کرد.

اما واقعیت چیز دیگری است.

نه تنها نمونه ای شبیه به چنین سرقتی در ایران رخ نداده که حتی ساخت آن هم به ذهن خیال انگیز سینماگران ایرانی خطور نکرده.

می گویند دزدان بانک ملی از هشت لایه امنیتی عبور کردند تا به صندوق امانات برسند؛ ساختمانی مجهز که سال 1341 به دست معمار دانمارکی لورن اوتزان ساخته شد، تا محلی برای نگهداری از امانات مردم باشد.

ظاهرا دزدی خیلی عجیب به نظر می رسید اما عجیب تر از آن دستگیری این 9 سارق بود که گفته شده چون وسایل شان در بانک جا مانده بود، گرفتار شدند.

یک دزدی عجیب و یک دستگیری عجیب تر.

اما سرقت در سینمای ایران چطور اتفاق می افتد؟ خداحافظ رفیق به گفته بسیاری از منتقدان یک نسخه درست و بی نقص از سرقت را در سینمای ایران ارائه می دهد.

امیر نادری وقتی این فیلم را ساخت بیش از یک دهه از تولید و رونق فیلم های سرقتی در ایران می گذشت.

فیلم هایی که معمولا تعقیب و گریز داشت و کتک کاری.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ببینید| سانسور با سینمای پلیسی چه کرد؟ / سرقت در سینمای ایران

ببینید| سانسور با سینمای پلیسی چه کرد؟ / سرقت در سینمای ایران